OPATŘENÍ ZAMĚŘENÁ NA PODPORU ŽÁKŮ OHROŽENÝCH NEÚSPĚCHEM, ŽÁKŮ SE SPECIFICKÝMI VZDĚL. POTŘEBAMI A ŽÁKŮ S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM
Základní škola T. G. Masaryka, Pyšely obdržela v nedávné době výsledky kontroly České školní inspekce. Na základě inspekční zprávy jsme se zaměřili na všechny uvedené připomínky a podnikli kroky k jejich nápravě. Jedná se o dlouhodobou, systémovou a komplexní práci, která je pravidelně vyhodnocována, abychom zajistili trvalý pokrok. Cílem naší školy je i nadále poskytovat kvalitní vzdělávání a zajišťovat bezpečné a podnětné prostředí pro všechny žáky.
1. Zohlednění doporučení PPP při výuce
Výuka plně respektuje doporučení Pedagogicko-psychologické poradny (PPP) s cílem podpořit individuální potřeby žáků.
2. Konzultace pro rodiče a spolupráce s poradenským pracovištěm
Škola pravidelně nabízí rodičům konzultace a spolupráci, a to nejen s učiteli, ale i s poradenským týmem školy.
3. Přizpůsobení metod a forem práce
Výukové metody a formy práce jsou upravovány tak, aby co nejlépe odpovídaly specifickým vzdělávacím potřebám jednotlivých žáků.
4. Motivace a podpora sebevědomí žáků
Do výuky jsou zařazovány motivační prvky, které posilují sebedůvěru žáků a podporují jejich aktivní zapojení do výuky.
5. Prezentace a aktivní zapojení žáků ve výuce
Žáci pravidelně prezentují svou práci, čímž přispívají k průběhu výuky a rozvíjejí své dovednosti.
6. Podpora asistentů pedagoga
Asistenti pedagoga jsou důkladně informováni o obsahu hodin a o vhodných metodách a formách práce s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby.
7. Práce v heterogenních skupinách
Výuka je organizována i v rámci heterogenních skupin, ve kterých se žáci s poruchami učení aktivně podílejí na práci a rozvíjejí své schopnosti.
8. Využití vzdělávacích portálů
Žáci jsou vedeni k používání online portálů vhodných pro procvičování učiva a samostudium. Tyto portály jsou také využívány přímo ve výuce.
9. Monitoring prospěchu žáků
Třídní učitelé pravidelně sledují prospěch žáků. Při zhoršení výsledků pedagogický sbor hledá vhodná opatření k odstranění obtíží a ke zlepšení výkonů žáků.
10. Sledování klimatu ve třídách
Pozornost je věnována také vztahům a celkovému klimatu ve třídních kolektivech, aby byla zajištěna podpora pozitivního prostředí pro výuku.