- aktivity
Na začátku jsme si povídali o tom, jak se příroda na podzim mění. Děti pozorovaly barvy listů, sbíraly různé plody – kaštany, žaludy, šišky nebo bukvice – a snažily se poznat, z jakých stromů pocházejí. Učili jsme se rozlišovat listy dubu, buku, javora nebo lípy.
Poté jsme se pustili do hravého učení. Z nasbíraných plodů a přírodnin děti skládaly slabiky. Tak si prvňáčci procvičovali čtení i skládání slov a zároveň si uvědomovali, že i z obyčejných přírodních věcí se dá učit zábavnou formou.
Ani matematika nezůstala pozadu! Počítali jsme nasbírané přírodniny, tvořili jednoduché příklady a výsledky znázorňovali přímo v trávě.
Děti tak mohly doslova „vidět“ čísla kolem sebe a pochopit, že matematika je všude, kam se podívají.
Výuka v přírodě byla krásným propojením přírodovědy, českého jazyka a matematiky. Žáci si opakovali učivo, rozvíjeli pozorovací schopnosti i spolupráci a zároveň trávili čas na čerstvém vzduchu.
Na závěr jsme si společně shrnuli, co všechno jsme se naučili.
Naučili jsme se něco nového, užili jsme si podzim a znovu jsme si potvrdili, že učit se dá kdekoli, když nás to baví. 

Monika Bakešová a Eva Rezková
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Když dlouho listí nepadá, tuhá zima se přikrádá.