K 1.9. 2020 je kapacita školní družiny NAPLNĚNA.
Do odvolání není možné přijímat další žáky.


Kontakty na vychovatelky ŠD


Klára Pěkná, vedoucí vychovatelka: klara.pekna(zavináč)seznam.cz, 604 260 491
Bc. Daniela Boučková, vychovatelka: dajbou(zavináč)seznam.cz, 731 455 576
Hana Hanousková, vychovatelka: hankahan(zavináč)centrum.cz, 734 542 314
Hana Slámová, vychovatelka: slamova1956(zavináč)seznam.cz, 604 314 302
  


Dokumenty a formuláře ŠD


Ze školní družiny

2020


Jak Bohdan našel svoji Fouňu

Maňáskové divadlo ve školní družině 

Vymýšlení celého příběhu: děti z družiny - průběžně....jak je to napadlo.

Kašpárek uvádí pohádku:
Milé děti, dnes vám budu vyprávět pohádku o tom, jak chudý princ z Pyšel zachránil unavenou princeznu Fouňu ze Senohrab.

Kašpárek nám představil loutky:
Toto je princezna Fouňa, statečný, leč chudý princ Bohdan, táta král Břetislav Vlastislav Miroslav III. ze Senohrab, královna Viktorie Alžběta Kateřina II., pes Rek, drak Mazlík, trpaslík Drbal a já - dvorní Kašpar.

Vypravěč:
Princ Bohdan šel do světa. Byl chudý, a tak musel najít bohatou nevěstu, aby uživil rodinu. Vzal si s sebou svého psa Reka, aby mu dělal společnost. Pomáhal mu na cestách žadonit o jídlo. Uměl se totiž roztomile dívat na lidi. Vždy jim někdo něco dal. A když ne, tak princ Bohdan uměl vzít za práci. Tu mlel mouku ve mlýnu, tu zase pomáhal na poli, vždy bylo co dělat.  A jak tak procházel po krajině, tu najednou zaslechl:

Král:
Já Král Břetislav Vlastislav Miroslav III. ze Senohrab na vědomí dávám, že má dcera princezna Fouňa hledá ženicha. Ale né jen tak ledajakého – musí splnit tři úkoly, které mu princezna sama určí. Když všechny tyto úkoly splní, dostane princeznu za ženu, stane se králem, a připadne mu půl království!

Pes Rek:
Začal běhat kolem Bohdana a nadšeně štěkal, protože věděl, že by to mohla být ta pravá. Už ho totiž strašně bolely tlapky po té dlouhé cestě a chtěl konečně spát v pelíšku.

Vypravěč:
Tak se princ Bohdan vydal na zámek podívat se na princeznu Fouňu.

Kašpárek:
Veličenstvo, právě přišel princ Bohdan, ucházet se o Vaši ruku.

Princezna:
Ať jde tedy dál.

Princ Bohdan:
Krásné odpoledne spanilá princezno, princ Bohdan jméno mé, přicházím z dalekého království, abych splnil vaše přání, a vy se stala mojí ženou.

Princezna:
Dobrá tedy, ale nebude to lehké, nejdříve musíte splnit tyto tři úkoly. Pozor, není to jen tak.
Ten první je, že mě musíte rozveselit, jsem totiž velmi smutná.
Ten druhý je hádanka.
A ten třetí, na něm si ověříme, zda jste statečný. Musíte totiž přemoci strašlivého draka.

Princ:
Tak to pro mě těžké nebude! Začneme hned prvním úkolem. Moc se mi líbíte, a já udělám vše pro to, abyste se stala mou ženou.

Kašpárek:
Tak naši princeznu rozveselte, pořád je tak smutná…..

Princ:
No, tak já Vám předvedu s mým psem Rekem, jak umíme krásně žonglovat!
(Princ vezme 3 míčky a hází je na Reka. Ten je chytá do tlamy nosí je princezně. U toho štěká a bláznivě se točí dokola.)
(princezna se rozesměje na celé kolo, protože jí to přijde vtipné)

Vypravěč:
Druhý den si vyslechl Bohdan hádanku.

Princezna:
Výborně jsem se včera bavila, tak snad bude pro vás lehký i druhý úkol.

Je to hádanka:
Chodí  v koruně,
král není,
nosí ostruhy,
princ není.

Má šavli,
husar není,
k ránu budívá,
ponocný není?

Princ:
(směje se a popadá se za břicho)
Ale princezno, to je jednoduché… to u nás to ví každé dítě, to nemůže být nikdo jiný než kohout.

Princezna:
Oh, vy jste tak chytrý, vy byste by král, oh! Jen abyste splnil ještě mé třetí a poslední přání.

Král s královnou:
Kéž by se Vám to princi povedlo, konečně bychom naši Fouňu provdali a jeli bychom s královnou na dovolenou k moři. Toužíme potom odjakživa. Ale starost o dceru a království nám to nedovolovala. Ještě se tak postarat o toho draka, už nevíme, co s ním.

Princezna:
A to je Váš třetí úkol princi. Už nevíme, co s drakem. Je rozmazlený. Každý den ho musíme drbat za ušima, krmit křepelkami a povídat mu pohádku. Jinak je vzteklý a chrlí nám oheň z jeskyně. A to má tři hlavy, takže drbu já, král i královna.

Kašpárek:
Já občas musím také, když veličenstvo onemocní, ach jo.

Princ:
Tak to pojďme zkusit! Reku, jdeme!

Král, královna, princezna:
Hodně štěstí Bohdane. Ale pozor, aby jsi ho nenaštval, uškvařil by tě zaživa.

Kašpárek:
My počkáme zde a vy si princi s drakem jistě poradíte. Je támhle na kopci u té jeskyně.
(Princ odchází se psem Rekem a míří si to k jeskyni. Po chvíli dojdou na kopec.)

Princ:
Draku Mazlíku, seš doma?

Drak (funí a křičí):
Kdo se to opovážil mě vyrušovat ze spánku!  Přišli jste mě podrbat a nasytit? Jinak je po vás!

Princ:
Ale kdepak, draku Mazlíku, jdu se na tebe podívat a domluvit se s tebou, jakou bys potřeboval pomoc. Tvoje spokojenost je pro nás důležitá.

Drak:
Chci každý den drbat, najíst se, a na usnutí potřebuji pohádku. To mi ke štěstí stačí.

Princ se na draka podíval a říká:
Na draka tvojí velikosti bude potřeba tak šest, sedm trpaslíků. Jednoho jsem potkal na cestě po světě a nemohl s kamarády zakopnout o práci. Tři by tě drbali, dva krmili a jeden by ti povídal pohádku. Ten poslední by byl náhradník. Co ty na to Mazlíku?

Drak:
To bude skvělé! Ty pohádky, co mi povídají, už znám nazpaměť.

Vypravěč:
A tak se domluvili.

Princ:
Tak Reku, jdeme pro ně.

Pes Rek:
Haf, haf, haf.

Vypravěč:
Poté jdou tři dny a tři noci pro trpaslíky. Když je našli, trpaslíci souhlasili s prací a nadšeně následovali prince do Senohrabského království. Konečně budou užiteční.

Princ:
Draku Mazlíku, našel jsem ti ty trpaslíky, kteří ti budou sloužit. Tohle je trpaslík Drbal. Je to šéf trpaslíků.

Trpaslík Drbal:
Jsem vám k službám draku Mazlíku. Co od nás žádáte, to splníme.
(Trpaslíci draka začali drbat na hlavě, nosili mu jídlo a ten poslední začal vyprávět pohádku.)

Drak se mezitím blaženě usíná a říká:
To je dnes krásný den...

Vypravěč:
A to bylo poprvé, kdy se nemuseli starat o draka král, královna a princezna. Tím statečný a chytrý Bohdan splnil princezně tři přání.

Kašpárek:
A tak byla velká svatba. Bohdan se stal králem, dostal půl království, a princeznu Fouňu k tomu. Budou spolu žít šťastně až do smrti. Král s královnou si splnili svůj sen a jeli k moři odpočívat. Pes Rek je ve svém pelíšku a trpaslíci jsou s drakem také spokojení.

A to je zvonec a pohádky je konec!

A to jsme my...

Divadlo hrály: Čapková Anežka, Karin Lázničková, Alžběta Dvorská, Martina Kačírková, Rosalie Vlčková, Sofie Tichá, Ema Ronková, Anita Pášová, Valerie Řeháková, Tereza Marešová.

Autorka háčkovaných maňásků: Iva Černá

Řízkování, to bylo to, co nás dovedlo v poslední únorové páteční odpoledne do školní družiny ke Klárce. Kdepak smažení řízků, ale množení rostlin!

Několik lavic k sobě spojených, pokrytých folií, na nich v nádobách zemina a různé nádobky. A všude spousta dětí, zvědavých očí a pilných rukou. Chtěli jsme se naučit množit květiny tak, jak to dělávaly naše babičky, které ještě neměly možnost navštívit hyper velké obchody s květinami.

Nejdříve jsme si popsali zeminu, jedna byla pro množení pelargonií a druhá pro řízky drobnějších rostlin. Řízky pelargonií jsme sháněli po Pyšelích a okolí, děkujeme všem, kteří nám je poslali po dětech nebo sami přinesli. Pro řízky pokojových květin jsme nachystali molici, voděnku a tlustíka (zamioculcas). Nachystali jsme si kelímky pro sázení a propíchli do nich otvory. Naplnili jsme je příslušnou zeminou. Klárka s Ilonou chystaly řízky rostlin. Spodní část rostlinky seřízly šikmo, aby plocha pro zakořenění byla co největší. Řízek jsme vzali a namočili konec rostlinky ve vodě a pak ještě ve stimulaxu. Stimulax způsobí rychlejší a lepší zakořenění řízku. Rostlinku jsme zastrčili do zeminy a lehce přimáčkli. Uložili jsme ji do bedýnky.

Práce nám šla od ruky, pěkně se při ní povídalo s kamarády. Chodili se na nás dívat všichni, které to zajímalo a také přiložili ruce k dílu. Úplně ke konci jsme zasázeli také „pokusy“ – třeba půl listu.

Nakonec jsme bedýnky s rostlinkami odnesli do skleníku, kde budou pravidelně zalévány a samozřejmě očekáváme, že se našim řízkům bude dařit.

Mladí pěstitelé

I školní družina hraje ve vzdělávací koncepci naší školy velmi důležitou roli. Díky různým zážitkovým aktivitám společně prožíváme spoustu nových dobrodružství, která vedou ke stmelení kolektivu. Umožňují tak dětem poznat své schopnosti a hranice, učí se spolupráci, respektu a vytvářejí si nové vztahy i mezi dětmi mimo jejich kmenovou třídu. Jak to udělat, a ještě se u toho skvěle bavit? Vymýšlí se různé činnosti, které děti baví.
A tak se ve středu 29. ledna 2020 v odpoledních hodinách uskutečnila soutěž „MALÍ   ARCHITEKTI“ o nejhezčí a nejpropracovanější stavební dílo. Děti byly informovány o pravidlech, stavebních materiálech (byly k dispozici v družině) a odměnách. Byla jim představena komise, která soutěž vyhodnotila. Poté se děti rozdělily (rozhodly se samy dle vlastního uvážení) do 4 pracovních skupin.

 

1. skupina :       pracovala   se " zlatými kostkami" 

 členové:            Tadeášek  R.,   Mareček V.,   Bertík T., Honzík M.

 název díla:       VÁLKA V EVROPĚ

 

2. skupina:        pracovala se stavebnicí  DUPLO

členové:             Andělka K.,  Natálka H., Sofinka T.

název díla:        ZOOLOGICKÁ RADNICE  

 

3.skupina:         pracovala  s dřevěnými kostkami

členové:             Šimon  V.,  Anežka W.,  Kájinka H., Vojta K. 

název díla:        EIFFELOVA VĚŽ, POKLADNA

 

4.skupina:          pracovala  se stavebnicí  LEGO

členové:              Matěj  S., Vašík V.

název díla:         MĚSTO PRAHA

 

Děti si soutěž užívaly.  S velikou radostí tvořily svá kreativní díla, přitom si pomáhaly, diskutovaly. Všechny stavby byly velmi vydařené.  

Dětská komise složená z Vojty Severy, Daniela Gončara, Ondry Nekováře a Davida Matouška (chlapci ze 4. a 5. tříd) měla nejen odpovědnou, ale i náročnou práci s vyhodnocováním výsledků. Nakonec rozhodli takto:

 

             1. místo    EIFFELOVA VĚŽ, POKLADNA                      

                 2. místo    ZOOLOGICKÁ RADNICE 

                 3. místo     MĚSTO PRAHA

                 4. místo    VÁLKA V EVROPĚ

 

Dětem moc gratulujeme. Všichni účastníci byli odměněni nejen diplomem, ale i sladkou odměnou. Nemalé díky patří i porotě a paní vychovatelce Hanouskové, která tyto aktivitu zorganizovala.

 

A aby toho nebylo málo, hned se také 6. února uskutečnila „DĚTSKÁ MAŠKARÁDA“ prvňáčků.

Děti byly již od začátku týdne velmi natěšené a jejich aktivita s přibližujícím se dnem "maškarády" sílila. Masky, za které se děti převlékly, byly nádherné. Mnohé z nich byly z pohádkových světů. Aby si děti převleky užily, tak se do nich naparádily již na oběd. Vidět a pochválit je tedy mohl i personál v jídelně. Společně s "pani Hani" si užívali hudbu, písničky, tanec, soutěže. Samozřejmě, že bylo i vyhodnocení masek a následná konzumace sladké odměny. Děti si karneval užívaly plnými doušky.  Smály se, tančily, předváděly se v maskách. Bylo vidět, že jsou šťastné a spokojené.

A to je našim cílem. Jedna aktivita ve ŠD skončila a už se těšíme na další.

2019

Během prosince se v družině jako každý rok těšíme na Vánoce. Pro děti je toto období nejkrásnější a nejočekávanější v roce.

Naším cílem je rozvíjet a podporovat u dětí jejich přirozenou radost, sociální cítění a potřebu pomáhat druhým nejen v tomto adventním čase. Výrobou přáníček a dárečků jsme podpořili dětskou jemnou motoriku a fantazii při výtvarné a pracovní činnosti.

Některé děti se podílely na výrobě vánočních přáníček a produktů na „Vánoční jarmark“ v Pyšelích. Třeba zrovna Vám teď dělají doma radost. 

Všichni nadšeně pomáhali při navození sváteční atmosféry v družinách. Nazdobili jsme společně stromeček ve škole, namalovali sněhuláky, vystříhali vločky, zvonečky a vyrobili další vánoční dekorace. Všechny jsou vystavené a naaranžované v družinách.

Při odpočinkové činnosti jsme si povídali o adventu, vánočních zvycích a tradicích. Probíráme a hodnotíme tak zvyky a tradice, které udržujete doma nebo u svých blízkých. Snažíme se tak připomenout některé z českých vánočních tradic, které v dnešní uspěchané době pomalu zapomínáme. Kdo z vás pouští v umyvadle lodičky, rozkrajuje jablíčko nebo taví olovo? Možná jste to naposledy dělali se svými rodiči, prarodiči a je hezké si to připomenout. Vánoční atmosféru ještě podtrhneme pouštěním vánočních koled, při kterých si vždy prozpěvujeme.

I když nám ještě pár dnů do příchodu Vánoc zbývá, víme, jak si udělat krásný předvánoční čas a těšit se z každého dne. Protože nejdůležitější v předvánočním čase je „těšení“.

Školní družina přeje Všem krásné a pohodové prožití Vánoc a v nadcházejícím roce 2020 spoustu pevného zdraví, vzájemné tolerance a lásky.


“JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA, V DRUŽINĚ JE VŽDYCKY PRIMA …”

Blížící se konec školního roku je pro nás příležitostí k malému ohlédnutí zpět a krátkému zhodnocení uplynulého období, které jsme trávily s Vašimi dětmi.

Tento školní rok byl opravdu hektický, čemuž odpovídá i to, že máme 4 oddělení při plné kapacitě – tj. 122 dětí. Naštěstí nás práce baví a naplňuje, jinak by to ani nešlo.

Naše celoroční náplň práce vycházela z obsahu ŠVP pro ŠD, kterou jsme obohatily o družinové kroužky. Děti mohly využít výtvarný kroužek se Slámičkou, zpívání s Dájou, luštění a hádanky s p. Hanouskovou, a když byla chuť, tak jemné cvičení jógy s Klárou. S Dájou budou mít děti i představení na naší školní akademii, tak se moc těšíme.

Na začátku školního roku se některé děti seznámily nejen s novým prostředím a novými kamarády, ale především s pravidly chování, která patří do každodenního života školní družiny. Pravidla jsme postupně vytvářeli společně s dětmi – všichni jsme kamarádi, nekřičíme na sebe, uklízíme po sobě hračky, družina není hřiště...a hlavně, nežalujeme a neubližujeme si.

Samozřejmě když to vezmeme zpětně, vypadalo to občas v družině jako s letošním počasím. Někdy zamračeno, někdy deštivo, sem tam nějaká bouřka, ale k naší radosti vždy vysvitlo sluníčko. Což je důležité. Moc nám pomohla i týmová práce všech oddělení, kdy jsme zapojovaly starší ročníky, aby vypomáhaly mladším kamarádům, spolužákům.

V jednotlivých odděleních ŠD nacházely děti po celý rok nejen odpočinek po vyučování, zázemí při odchodech či návratech ze zájmových kroužků, klid, pohodu, ale i nenásilné rozšiřování získaných vědomostí z vyučování. Učily se vzájemnému soužití v kruhu svých vrstevníků, empatii i toleranci k odlišnostem. Všechny děti byly členy kolektivu, a to i děti, které mají individuální potřeby nebo se hůře začleňují. Někdy to nebylo snadné. Dalším cílem bylo upevnění si hygienických a společenských návyků a kultury stolování. Upřímně, ještě na tom příští rok zapracujeme.

Snažily jsme se přistupovat citlivě k dětem, spolupracovaly s rodiči, třídními učitelkami i vedením školy. Velké díky patří i ostatním zaměstnancům školy, nebylo to s námi občas jednoduché.  Kvalitní práce naší ŠD by se neobešla hlavně bez vstřícného přístupu rodičů.  Tímto jim chceme poděkovat, že se vcítili do naší práce a řešili s námi i negativní hodnocení svých dětí z naší strany. Vždy jsme to díky tomu všechno společně zvládli, hlavně jsme nezaznamenaly žádný závažnější úraz či nespokojenost ostatních dětí v družině.

Děti se navzájem poznávaly formou různých společenských her a společných zájmových činností. Mohli jsme si užívat nadstandardně vybavených družin, které jsou pouze naše. Jistě si vzpomínáte, že tomu tak nebývalo. Některá oddělení byla ve třídách. Pokud počasí dovolilo, trávili jsme hodně času venku. Na školním hřišti probíhaly turnaje ve fotbale, vybíjené, na procházkách jsme obdivovali krásy našeho města či jen tak pozorovali měnící se krajinu kolem nás dle ročních období. Toto vše jsme mohli podnikat i díky zavedení času, kdy se nemohou děti vyzvedávat, a to mezi jednou až půl třetí.

Naučily jsme je i mnohé v enviromentální výchově – jak ekologicky smýšlet a dle toho se i chovat, jak vnímat krásy flóry a fauny v našem blízkém i vzdáleném okolí, a jak ji opečovávat a chránit.

V prevenci sociálně-patologických jevů jsme pomocí workshopů děti seznámily s nástrahami okolo nás, jak se mají chránit, řešit dopravní situaci, poskytnout první pomoc. Už vědí, jak si poradit, pokud by cítily, že jim někdo ubližuje. Děti se tak naučily více samostatně řešit problematické situace, volit nejvhodnější způsoby řešení a mít radost z vlastních pokroků při zdolávání problémů. Cítí větší sebedůvěru a pocit vlastní hodnoty. K tomu nám i velmi pomohla kniha „Už vím, co udělám, když…“ od autorky Zuzany Pospíšilové, kterou jsme společně četli a postupně probírali celkem 57 situací, které mohou v životě nastat.

Letos jsme měli i mnoho celodružinových projektů, kdy jsme se snažily dětem zpestřit pobyt v družině, nebo je něco přiučit. Většinu z nich jsme prezentovaly na webových stránkách školy. Moc si je užily.

Chceme poděkovat všem, kteří se podíleli na klidném a pohodovém chodu družiny a nějakým způsobem vypomohli. Moc si toho vážíme.                                                                            

Vychovatelky ŠD, ZŠ Pyšely


Nová generace lékařů či sestřiček v družině

Minulý týden se naše družina proměnila v ambulanci. Děti si zahrály na zraněné a zachránce. Učily se,  jak se zachovat a postarat o sebe či kamaráda, pokud se jim něco stane. Důležité bylo znát části těla, orientace v místě a postup ošetření při úrazu. Opakovala se i nejdůležitější telefonní čísla, kam se obrátit a co říkat. Blíží se prázdniny a tak naším cílem bylo seznámit děti se základy poskytnutí první pomoci při úrazech a poučit je, jak těmto úrazům předcházet. Role zdravotníků se dětem moc líbila a bavila je. Je pravda, že z některých ošetřených byla spíše už  mumie  , takže jsme se hodně nasmály.        

                                                                                                        

Vychovatelky ŠD


Vážení rodiče,

blíží se konec školního roku a je třeba připravit organizaci nového školního roku 2019/20 ve ŠD.

Vzhledem k velkému zájmu dětí o školní družinu budou děti do družiny zařazovány na základě školou stanovených kritérií. Letos se tedy budou rozdávat přihlášky do družiny během měsíce května. Výjimkou jsou budoucí prvňáčci, kterým bude předána přihláška na schůzce (18.6. 2019), které se zúčastním a kde také vše probereme.

Každá přihláška má přidělené registrační číslo, které budou mít vaše děti také pro jistotu nalepené v deníčku či žákovské knížce. Žák není automaticky přijat do školní družiny po odevzdání přihlášky, ale dle volné kapacity ŠD.   Zákonní zástupci budou informováni o přijetí nebo nepřijetí žáka v termínu nejpozději do 29. 6. 2019 na webových stránkách školy a na nástěnce u hlavního vchodu do školy (pod registračním číslem).  Prosíme tedy o podání přihlášky do termínu 14.6. 2019. Přihlášky můžete odevzdat třídním učitelům, vedoucí vychovatelce, nebo ponechat ve vrátnici.

Kritéria pro přijetí žáků do školní družiny jsou uvedeny na webových stránkách naší školy. 

 

Děkuji za spolupráci.

Klára Pěkná, vedoucí vychovatelka ŠD

Kriteria pro přijímání žáků do ŠD.pdf

 

Piškvorčení ve školní družině

aneb hrátky s piškvorky


Projektu se zúčastnily děti ze všech oddělení (2. třída – 6 dětí, 3.třída – 10 dětí, 4.třída – 6 dětí).

 „Piškvorčení“ jsme zahájili 20. února 2019, kde se začínalo 11 dvojic. Vyřazovacím způsobem pokračovalo až do   rozhodujících okamžiků, kde nastal boj o 1. a 2. místo. Ve finále nešlo pouze o taktizování, ale i správné odpovědi na otázky, které kladla Hanka H. a za něž děti doplňovaly piškvorek. Děti při hře projevovaly radost, nadšení, kamarádství a povzbuzovaly k lepší technice. 

Tímto gratulujeme „Piškvorákům“ za jejich umístění:

  1. místo:  Daniel Gončar - 3.tř. (král)                              
  2. místo:  Alena Pohanková - 4.tř. (královna)
  3. místo:  Monika Provazníková – 4.tř. (princezna)
  4. místo:  David Matoušek – 3.tř.
  5. místo:  Sofie Tichá – 2.tř

Daniel, Alena a Monika mimo sladké odměny mají i zasloužený diplom.

Spokojenost a úsměvy dětí byly odměnou i pro rozhodčí Hanku H., která tento souboj s dětmi sdílela a 1.3. 2019 předáním cen zakončila.

2018


Jak jsme stavěli pro pyšelské skřítky „Podzimníčky“ domečky

„To je dneska krásně, úplně to láká na procházku lesem“, pomyslely si děti v družině a přání se jim splnilo. Rychle se oblékly, vzaly si s sebou pití a vyrazilo se. V lese bylo tak krásně! Plno ptáčků zpěváčků, kytiček a spadaného listí. Děti najednou zaslechly ševelení v křoví. Že by ježek, nebo ptáček?  Začaly velké dohady a diskuze, až jeden z nich řekl: „To je určitě skřítek!“ Hned se to ujalo a vymýšlely se příběhy. Vyhrál skřítek „Podzimníček“, který zachraňuje malé ploštice a broučky lesní. Musely se tedy vybudovat nové domečky, aby měli kde bydlet. Zužitkoval se veškerý lesní materiál v okolí. Šišky, klacíky, mech i nasbírané kaštany přišly vhod.

Spokojené děti jsme Vám vyfotily. Spolupráce a chuť pracovat byla nakažlivá.

Když půjdete do obory v Pyšelích, najdete jistě naše zabydlené a spokojené skřítky „Podzimníčky“.

 „Mějte se hezky, skřítkové!“ volaly děti na rozloučenou.
                                                         

Vychovatelky ze ZŠ T. G. Masaryka v Pyšelích